סיורים במדבר יהודה וים המלח

"וממעל עננה קטנה תשוט…"
עם  משוררים וסופרים לאורך נופי ים המלח

סיור שכולו שיר הלל לים המלח ונופי מדבר יהודה.

נופיו וחופיו של ים המלח – מצוק ההעתקים, חופי ים המלח, נופי  נווה המדבר עין-גדי ועד למצוקי מצדה- כל אלו הם חלק מסיור המשלב בין האזור המיוחד בעל הפנים השונות והמשתנות, לבין שירי משוררים וכתבי סופרים ששאבו השראתם מהאזור. בבסיס הסיור ספר השירים של יהודה עמיחי "נוף גלוי עיניים", ספר שנכתב כולו בהשראת ים המלח. נוסיף ונספר על יוצרים ויצירות שסיפורם נקשר במקום הנמוך בעולם.

אתרים שניתן לשלב בסיור: אתר הטבילה ארץ המנזרים), מצפה ארץ המרדפים (ואדי קלט), תצפית לעבר יריחו, בית הערבה הישנה (בתיאום מיוחד עם הצבא), השמורה החבויה בעינות צוקים, נוה מדבר עין גדי.

"וַיהוָה, הִמְטִיר עַל-סְדֹם וְעַל-עֲמֹרָה–גָּפְרִית וָאֵשׁ"
סיור בהר סדום, מלחת סדום, אשת לוט ומפעלי ים המלח

סיפור חורבנה של סדום הוא אחד הסיפורים המכוננים בתרבות המערבית ועם זאת נשאר בגדר תעלומה. מה היה חטאם של אנשי סדום ? היכן מקומה של סדום העתיקה ? בעקבות השאלות והתעלומות נצא אל המרחב הקסום של דרום מדבר יהודה– נעלה לתצפית מרהיבה שמשקיפה אל עבר ים המלח, נבקר במערות התבודדות של נזירים, נראה חקלאות מודרנית שעולה מתוך אדמת המדבר.

אתרים בסיור : נחל פרצים, הר סדום, מישור עמיעז, אנדרטת מצב האדם, מערות נזירים, ביקור חקלאי. ניתן לשלב גם סיור במפעלי ים המלח.

במסגרת הסיור ניתן לשלב גם טיול אופניים או טיול ג'יפים בנחל סדום ונחל פרצים.

הולכים לעזאזל – סיור באתרים לא מוכרים בצפון מדבר יהודה

טיול בצפון מדבר יהודה – הר מונטר, מנזר מרסבא, קומראן

 

"וְנָשָׂא הַשָּׂעִיר עָלָיו אֶת-כָּל- עֲוֹנֹתָם אֶל-אֶרֶץ גְּזֵרָה וְשִׁלַּח אֶת-הַשָּׂעִיר בַּמִּדְבָּר" – כך מתאר המקרא את המעשה של הקרבת קורבן יום הכיפורים במדבר.

נצא ברכב ספארי לעבר הר מונטר, מקום בו על פי המסורת היו משלחים את השעיר לעזאזל ביום הכיפורים. נצפה לעבר בקעת הורקניה ומרחבי מדבר יהודה מהר מונטר, נבקר בתצפית לעבר מנזר מרסבא, מנזר הצוקים הגדול ביותר במדבר יהודה. לאחר התצפית נמשיך לבקעת הורקניה, ניפרד מרכב הספארי ונרד במעלה קומראן אל מקום גילויין של מגילות מדבר יהודה.

אתרים בסיור: הר מונטר, תצפית מנזר מרסבא, גן לאומי קומראן.

הסיור עובר בשטחי אש ומותנה בתיאום עם הצבא.

בקעת הירדן – בימים ההם בזמן הזה

טיול לקסר אל יהוד, אתר כף הרגל בארגמן, תצפית מהסרטבה וסיור חקלאי

 

מראשית ישראל במעבר הירדן דרך סיפורה של כף רגל אחת ועד למפעל התיישבות חקלאי  משגשג אחרי 1967. נבקר במקום בו חצו בני ישראל את הירדן ליד יריחו ולאחר מכן נתהה על קנקנה של כף הרגל שגילה פרופ' אדם זרטל ליד היישוב ארגמן, נצפה ממרומי הסרטבה אל עבר בקעת הירדן המזרחית ונערוך סיור חקלאי באחד היישובים.

אתרים בסיור: אתר הטבילה, אתר כף הרגל, תצפית סרטבה, ביקור חקלאי.

אתרים שניתן לשלב: סיור ביישוב רותם, ביקור במאגר תרצה (מותנה באישור צבא), ביקור באתר איסוף אשפה "קומפוסט אור", גשר אלנבי (מותנה בתיאום).

מלכים, נזירים ואיסיים במדבר יהודה

טיול למנזר סנט ג'ורג', קומראן וארץ המנזרים

 

נביאים, נזירים, פליטים ןמלכים – כולם מצאו את דרכם את המדבר המזרחי של ארץ ישראל, מדבר יהודה, או כפי שכונה בתקופה הביזנטית "המדבר של העיר הקדושה".

שתי תופעות מנוגדות לכאורה מתקיימות במדבר – יש מי שהולך אל המדבר ובוחר להקים שם את ממלכתו  ויש מי שבורח אליו ומוצא בו מפלט.

 טפס לעבר מנזר סנט ג'ורג' בנחל פרת, מנזר הצוקים המרשים ביותר בישראל, נבקר ב'קסר אל יהוד' במקום בו חצו בני ישראל את הירדן ובקומראן נתהה על סוד קהילת היחד והמגילות שחיכו 2000 שנה עד לגילוין המקרי על ידי רועה בדואי.

 

* ניתן לבקר בתוך מנזר סנט ג'ורג' או לערוך תצפית לעברו בהתאם לרמת הקושי הרצויה.

לקביעת סיור או פרטים נוספים צרו קשר!

דרכי התקשרות

מייל

[email protected]

פלאפון

053-5261436

הרשמו לניוזלטר שלי!

וקבלו עדכונים על טיולים שאני מארגן בארץ ובחו"ל , על המקומות שהכי כדאי לטייל בהם וכתבות עם עצות וטיפים על כל מה שקשור בטיולים וטבע.

תודה שהצטרפתם לניוזלטר שלי! בקרוב ישלח אליכם מייל ברוכים הבאים.